Kultur och konstresa med MIFs konstklubb 4 maj 2024

Konstresan är i första hand för medlemmar i MIFs konstklubb. I mån av plats är vänner och medlemmar i RegArt eller Konsthallens vänner Örebro också välkomna.

ANMÄLAN ÄR NU STÄNGD.

Välkommen på en fin konstresa till Nora och Grythyttan. Vi samlas på Örebro Resecentrum, hållplats A kl 08.30 4/5.

Första stoppet blir Bryggeriet Nora där vi träffar konstnärer Anders Wallèn och Ted Ström.

Därefter har vi möjlighet att besöka vårmarknaden i Bryggeriet där det finns många konstnärer och utbud av lokala produkter.

Bussen för oss sedan vidare 12.30 mot en sen lunch på Grythyttans Gästgiveri. Matsedel ej fastställd ännu men uppge eventuell specialkost i anmälan.

Sedan tar vi oss till Måltidens hus där Åsa Öström (ordförande i Konstföreningen Galleri Grythyttan samt professor i Måltidskunskap och proprefekt vid Restaurang- och hotellhögskolan) kommer guida oss i Måltidens hus och kokboksmuseet som i dagsläget inte är öppet för allmänheten.

Kl 17.00 tar bussen oss åter mot Örebro och Resecentrum ca 18.30.

Anmälan är bindande och resan kostar 200 kr för MIFs konstklubben medlemmar och övriga 300 kr.

Sista anmälningsdag är 9 april.

Betalningen sker till MIF:s bankgrio, information om detta får du i bekräftelsen.

Välkommen!

Om du har frågor kring konstresan, kontakta gärna Birgitta Nilsson från MIFs konstklubb 070-3014193 eller gittannasse@gmail.com.