Om

Konstklubben är en sektion inom MIF, Örebro kommuns personalförening, som har ca 400 medlemmar och vars syfte är att sprida intresse och kunskap om konst, konsthantverk och design.

Föreningen har en styrelse på sex till åtta personer som ansvarar för medlemskap, inköp av vinster till lotterierna samt aktiviteter av olika slag, såsom resor och föreläsningar.

Konstklubben har årsmöte i mars och medlemsmöte i oktober. Vid dessa möten har vi lotteri och visning av inköpta vinster. De i förväg dragna vinnarna väljer i turordning bland de cirka 40-60 vinsterna, både till det ordinarie lotteriet och närvarolotteriet. Antalet vinster är relaterade till antalet betalande medlemmar. Vinsternas värde varierar mellan 1 000 – 6 000 kronor.

Konstklubben anordnar konstresor, oftast två per år. Då besöker vi utställningar, konstnärer och butiker med konst, konsthantverk och design.

Läs mer under fliken medlem.

GDPR