Här kommer ett erbjudande ni inte får missa!

Konstnärsbesök och en upplevelse av svunna tider i ett och samma besök!

Riksförbundet Sveriges konstföreningar i Örebro län i samarbete med studieförbundet Sensus, bjuder in MIF konstklubbs medlemmar till Sannaheds hembygdsmuseum. Här får vi möta tider som flytt genom artefakter och miljöer, men inte bara från Sannahed. Ni som var med på den tiden kommer att minnas och ni som inte var det kommer att överraskas. Varm klädsel och skor rekommenderas, muséet är inte uppvärmt.

Därifrån går turen till konstnärsparet Ingela och Lars Agger, där det startas med fika, efter det blir det rundvisning och konstnärsparet berättar sedan om konsten de skapat och skapar.

Resan görs med egna bilar och samåkning från Hamnplan kl 12.00 för de som behöver skjuts. Ange i anmälan om du åker själv, eller kan ta med någon/några. Chauffören bestämmer km-pris för medåkare. Förslag 10 kr/mil och passagerare.

Anmälan senast 6 november via följande länk: https://www.sensus.se/kurser-och-evenemang/visning-pasannaheds-hembygdsmuseum-405879/