Nyhetsbrev 2022:1

Här kommer årets första nyhetsbrev!

Kära konstvänner

Vi är så glada över alla er som troget fortsätter med oss trots de begränsningar som pandemin har inneburit för klubben. Vi ska överleva Covid-19!

Nytt år med nya restriktioner

På årets första styrelsemöte såg vi fram emot att dra upp riktlinjerna för årsmöte, vårens lotteri och en konstresa. Samtidigt kom regeringens nya restriktioner…

Vi planerar förstås vidare men skjuter fram årsmötet och lotteriet till vecka 18 i hopp om att det då går att genomföra på det ”vanliga viset”. Vi vet att det är uppskattat av er. Om det inte är möjligt så löser vi det med ett digitalt årsmöte och ett lotteri där vinnarna kommer i små grupper.

Årsavgift

Nytt år innebär också att du som betalar in avgiften själv kan göra det nu. Senast 1 mars behöver vi ha din avgift för att du ska kunna delta i vårens lotteri. 240 kr/halvår 480 kr/helår. Skriv ditt namn och konstklubben när du gör betalningen till Plusgiro 96 11 28-6

(Det här gäller oftast våra pensionerade konstvänner och inte dig som har bankavdrag)

Personalföreningen MIF

Vi passar också på att påminna samtliga medlemmar om att betala in årsavgiften på 60 kr till MIF för 2022. Vi får ett ekonomiskt stöd från MIF och att vara medlem där är en förutsättning för att kunna delta i vårt lotteri. Medlemskapet i MIF ger dig också en mängd förmåner som du kan se i Cardskipper. Du kan enkelt göra din inbetalning via Plusgiro eller Swish.

Snart pensionär?

Du får självklart fortsätta att vara medlem, meddela oss via mejlen så får du veta mer!

Hemsidan levererar

Vi har redan köpt in många av vinsterna till vårens lotteri och vi fortsätter idogt med att besöka gallerier, konstnärer och konsthantverkare tills vinstlistan är fylld. Vi lägger kontinuerligt ut bilder på konsten på vår hemsida. Där finns också lite annat om konstklubben, vi hoppas att fler av våra medlemmar hittar hit.

Välkommen till ett nytt år med konstklubben önskar styrelsen!