GDPR-Konstklubben MIF

GDPR

GDPR och MIFs konstklubb

GDPR är en förordning som gäller i hela EU och ersätter den tidigare svenska
personuppgiftslagen, PUL. I och med den nya lagen förstärks dina rättigheter som ägare av dina personuppgifter.

MIFs konstklubb behöver för sin verksamhet behandla vissa personuppgifter.
Konstklubbens styrelse är personuppgifts- och registeransvarig.

Konstklubben behandlar följande personuppgifter:
Ditt namn, personnummer, e-postadress, arbetsplats eller postadress om du inte har någon e-post adress.

Dessa uppgifter behövs för att konstklubben ska kunna administrera medlemskapet i konstklubben. Vi skickar information om våra konstlotterier, möten och resor. Vi upprättar medlemsregister som används vid lottdragning. Personnummer behöver vi i kontakt med Swedbank angående löneavdrag. I övrigt lämnar vi ut deltagarlistor från våra konstresor till huvudföreningen MIF. Vi kan också vid behov kolla medlemskap. I övrigt lämnas inga uppgifter till tredje part.

Uppgifter om ditt medlemskap sparas så länge du är medlem i MIFs konstklubb.

Du som medlem i MIFs konstklubb behöver inte aktivt samtycka till behandlingen av dina  personuppgifter. Kontakta oss om du behöver ändra eller begränsa behandlingen av dina uppgifter.

Vänligen
MIF´s Konstklubbs styrelse